Vi gør it enkelt

Serviceaftale Computer og Printer reparation

Serviceaftale Computer og Printer reparation

Her finder du vores ansvarsfraskrivelse samt servicebeskrivelse for reparation af computere og printere.

Gebyrer & afkast

  • Alle serviceordrer er underlagt et minimum servicegebyr på DKK 150,- når den når en tekniker bænk uanset status for reparation eller resultatet af diagnosen. Dette gebyr vil ikke gælde, såfremt servicen indgår i en serviceaftale.
  • Alle del køb er endelige.

Data

  • Kunden er ansvarlig for databackup før reparation.
  • NewTech IT er ikke ansvarlig for tab af data uanset grund herunder:

              a.    I tilfælde af et computernedbrud under servicen.
             
b.    I tilfælde af, at harddisken formateres for at reparere operativsystemsoftware[1].
             
c.    I tilfælde af at medierne, hvor data bliver overført til er defekt

  • NewTech IT er ikke ansvarlige for tilstanden af de data, der overføres/gendannes før eller efter diagnosticering og reparation.
  • NewTech IT forbeholder sig ret til at slette computerens harddisk for at sikre ordentlig reparation af enheden ved at fjerne software som er en variabel, når NewTech IT´s support team skønner det nødvendigt1.
  • NewTech IT er ikke ansvarlig for virale infektioner i enheden eller enhver sikkerhed brist i enheden, herunder infektioner på grund af svage adgangskoder efter reparationen.

Software

  • Softwarefejl, data gendannelse/overførsel eller korruption, der kan medføre dårlige resultater eller tab af funktionalitet af computeren er ikke omfattet af nogen producenters garanti. Kan være pålagt et minimum gebyr på DKK 150,-.
  • NewTech IT understøtter ikke programmer eller software undtagen Microsoft Windows eller Mac-operativsystemer.
  • Kunden er ansvarlig for fastlæggelse af programkompatibilitet med hvilken som helst driftssystem, de har hyret NewTech IT til at installere eller opgradere til.

Køb af reservedele

  • Såfremt reparation kræver udskiftning/indkøb af reservedele, fremsender NewTech IT et tilbud til kunden pr. E-mail. Hvis kunden accepterer tilbud skal kunden sende en besvarelse  E-mail, hvoraf det fremgår at kunden accepterer tilbuddet.
  • Begrænset fabriksgaranti er gældende ved køb af reservedele fra NewTech IT.

Sikkerhed

  • Kunden er ansvarlig for at sikre adgangskode (r) på systemet følger vores retningslinjer for god skik vedrørende adgangskoder Læs mere: God adgangskode praksis.
  • Kunden er ansvarlig for opdatering af definitioner for antivirusprogrammer og anvende sikkerhedsrettelser til operativsystemet efter reparation af enheden.
  • NewTech IT er ikke ansvarlig for virale infektioner i enheden eller enhver sikkerhed kompromiser i enheden, herunder kompromiser på grund af svage adgangskoder efter reparationen.

Indleveret udstyr

  • NewTech IT er ikke ansvarlig for udstyr der har været indleveret i over tre måneder fra tidspunktet for enhedens indlevering, uanset status for reparation.
  • NewTech IT er ikke ansvarlig for at meddele dig, som kunde, såfremt dit udstyr blive bortskaffet, såfremt udstyret har været indleveret i over 3 måneder
  • Alt udstyr skal afhentes senest 30 dage efter færdiggørelsen i modsat fald vil et gebyr på DKK 45,- per måned blive pålagt til omkostningerne ved reparation af serviceordren.
  • NewTech IT er ikke ansvarlig for betingelsen eller svigt i hardware før, under eller efter reparation.
  • NewTech IT er bemyndiget til at tilbageholde udstyr bragt ind til service, indtil fuld betaling er registreret. 
  • NewTech IT er autoriseret til at udføre diagnostiske og reparationer efter nødvendige standard procedurer.

[1] E-mail med Ansvarsfraskrivelse sendes til kunden og kunden skal ved besvarelse af denne ansvarsfraskrivelse godkende formatering/geninstallation af operativsystemet.

NewTech IT´s salgs & leverings-betingelser er gældende.