1. ANVENDELSESOMRÅDE
Ved ethvert køb af produkter eller service fra NewTech IT anses nærværende salgs- og leveringsbetingelser som en integreret del af handelsvilkårene, medmindre andet er aftalt skriftligt. Køber gøres således udtrykkeligt opmærksom på, at disse salgs- og leveringsbetingelser kan indeholde fravigelser fra købelovens generelle regler. Indsigelser mod vilkårene i salgs- og leveringsbetingelserne samt indsigelser mod eventuelt en ordrebekræftelses indhold skal fremsættes skriftligt over for NewTech IT senest 3 dage (straks) efter modtagelsen af salgs- og leveringsbetingelserne samt eventuel ordrebekræftelse.
2. PRISER
Priser angives i henhold til NewTech IT til enhver tid gældende prisliste ekskl. moms, leveringsomkostninger og forsikring.
3. BETALINGSBETINGELSER
Fakturabeløb betales netto kontant eller pr. efterkrav ved leveringen, medmindre anden betalingstermin udtrykkeligt fremgår af ordrebekræftelse, faktura eller anden aftale. Ved enhver betalingsforsinkelse påløber der morarenter med 2 % pr. påbegyndt måned samt rykkergebyr med kr. 100,00 pr. rykkerskrivelse samt et inkassogebyr på kr. 100,00 ved overgivelse til advokat.
4. LEVERINGSBETINGELSER
Levering sker til den på ordrebekræftelsen angivne adresse, og udgifter til transport og transportforsikring pålægges kunden, medmindre andet er aftalt.
5. FORSINKELSE
Ved hel eller delvis forsinket levering, som NewTech IT er ansvarlig for, er kunden berettiget til skriftligt at ophæve købet, for så vidt angår forsinkede varer, såfremt forsinkelsen er af væsentlig betydning for kunden, og NewTech IT ved indgåelse af aftalen var gjort bekendt hermed. NewTech IT er dog ikke ansvarlig for forsinkelser, der skyldes forhold hos producent eller underleverandør. Ophævelse kan kun ske, indtil faktisk levering har fundet sted. Herudover kan der ikke fremsættes krav, herunder krav om erstatning eller forholdsmæssigt afslag i købesummen over for NewTech IT i anledning af forsinkelse.
6. Tilbud
Alle tilbud er gyldige i 10 dage fra tilbuddets datering med mindre andet er anført. Alle priser i tilbud er angivet som nettopriser i danske kroner eksklusiv moms og afgifter, herunder eventuelle fragtomkostninger, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem køber og sælger. Indtil købers accept foreligger tages forbehold for mellemsalg. Sælger kan ikke drages til ansvar på grund af manglende opfyldelse af aftalen som følge af mellemsalg.
7. Reparation af computer og printer
Serviceaftalen for Computer og Printer reparation er gældenden ved enhver reparation af computere og printere, uanset om det er på NewTech IT´s servicecenter eller onsite hos kunden.
8. FORTRYDELSES- OG RETURRET
For bekræftede ordrer om køb gælder der ingen fortrydelses- eller annulleringsret, og leverede varer tages alene retur, såfremt dette er udtrykkeligt aftalt.
Aftalt returnering skal uden omkostninger for NewTech IT ske i uanbrudt og ubeskadiget originalemballage. NewTech IT forbeholder sig ret til at beregne sig et annullerings/returneringsgebyr.
9. RISIKO
Enhver risiko for leverede varer overgår til kunden ved leveringen.
10. UNDERSØGELSESPLIGT
Det påhviler kunden nøje at undersøge, om leverede varer svarer til det aftalte, og i det omfang dette ikke er tilfældet, skal reklamation uden ugrundet ophold og senest 8 dage efter leveringsdagen fremsættes skriftligt over for NewTech IT.
11. MANGLER
I det omfang der ikke er indgået særskilt serviceaftale, eller produkterne er leveret med videregående garanti eller reklamationsret fra producentens side, yder NewTech IT 3 måneders reklamationsret på alle varer mod forevisning af faktura som dokumentation for leveringsdag. Reklamation mod fejl og mangler skal straks ved konstateringen fremsættes skriftligt over for NewTech IT inden udløb af reklamationsfristen.
NewTech IT forbeholder sig ret til inden for reklamationsperioden så vidt muligt at foretage afhjælpning af fejl og mangler på eget værksted eller foretage omlevering.
Omkostninger ved indlevering og returnering af varer i forbindelse med mangelafhjælpning betales af kunden.
Såfremt en vare som jævnfør fejlbeskrivelsen testes fejlfri, påregnes et testgebyr på forbrugt tid - ekskl. moms pr. del.
Såfremt afhjælpning af en konstateret fejl eller mangel, som NewTech IT er ansvarlig for, ikke foretages inden for rimelig tid efter modtagelse af skriftlig reklamation, kan kunden hæve aftalen eller kræve forholdsmæssigt afslag i købesummen, hvis den konstaterede fejl eller mangel er af væsentlig betydning for kunden, og NewTech IT har været bekendt hermed. Herudover kan der ikke over for NewTech IT gøres andre mangelbeføjelser gældende som følge af fejl eller mangler, herunder krav om erstatning for direkte eller afledte økonomiske tab, følgeskader eller tab af data.
Ethvert krav mod NewTech IT som følge af fejl og mangler er beløbsmæssigt begrænset til den mangelfulde vares købspris/udfaktureringspris. Der kan således heller ikke fremsættes krav som følge af afledte tab, følgeskader eller tab af data.
12. PRODUKTANSVAR
NewTech IT er alene erstatningspligtig for produktansvar, som kan støttes på ufravigelige lovbestemmelser, og fraskriver sig således ethvert yderligere ansvar, der ikke kan støttes herpå. Herunder 3 parts produkter.
Medmindre andet udtrykkeligt fremgår af ufravigelige lovbestemmelser, hæfter NewTech IT ikke for tingskade, som forårsages af defekter ved leverede produkter og enkeltdele heri, såfremt sådan defekt kan henføres til grov uagtsomhed hos NewTech IT. Det erstatningsansvar, som måtte påhvile NewTech IT omfatter alene kundens direkte tab, men ikke afledte tab, følgeskader eller tab af data, (se Ansvarsfraskrivelse tab af data og Begrænset fabriksgaranti) og er beløbsmæssigt begrænset til de leverede produkters købspris/udfaktureringspris.
13. OPHAVSRET
Kunden er forpligtet til at respektere og efterkomme NewTech IT og eventuelle underleverandørers til enhver tid gældende immaterielle rettigheder og licensvilkår og forpligtes herved til at overholde dansk rets til enhver tid gældende regler for omgang med programmel.
14. EJENDOMSFORBEHOLD
NewTech IT forbeholder sig ejendomsretten til leverede varer, indtil det fulde fakturabeløb, morarenter og eventuelle rykkergebyrer er betalt. Så længe ejendomsretten ikke er overgået til kunden, er kunden ikke berettiget til at udleje, pantsætte, eller på anden måde disponere over de leverede varer, bortset fra videresalg på en måde, som ikke bringer NewTech IT ejendomsret i fare.
15. TVISTER
Enhver tvist i anledning af den indgåede aftale skal anlægges ved Retten i Sønderborg under anvendelse af dansk ret.