Vi gør it enkelt

Business Service Aftale

Business Service Aftale

Business Service Aftalen, er udarbejdet efter kundens individuelle ønsker.

1      Aftale oversigt

Denne aftale udgør en Service Niveau Aftale ("SNA" eller "Aftalen") mellem NewTech It og <kunden> for at sikre processer og procedurer som beskrevet i pkt. 4.1 Service anvendelsesområde.

Denne aftale er gyldig indtil den afløses af en revideret aftale gensidigt påtegnet af de berørte parter.

Denne aftale beskriver parametrene for alle IT-services dækket som de er gensidigt forstået af de primære interessenter. Denne aftale erstatter ikke, nuværende processer og procedurer, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt og beskrevet i nærværende aftale.

1.1 Formål & Målsætninger

Formålet med denne aftale er at sikre, at de rigtige elementer og forpligtelser er på plads for at give ensartet IT servicesupport og levering til kunden og NewTech It.

Målet med denne aftale er at opnå gensidig aftale IT tjenesteproduktions mellem NewTech It og kunden.

Målsætningerne i denne aftale er at:

  • Give klar henvisning til service ejerskab, ansvarlighed, roller og ansvar.
  • Præsenterer en klar, præcis og målbare beskrivelse af tjenesteydelser til kunden.
  • Matche opfattelser af den forventede tjenesteydelser med faktiske service, support & levering.

2      Interessenter

Følgende vil NewTech It og kunden blive brugt som grundlag for aftalen og repræsenterer de primære interessenter tilknyttet denne SERVICENIVEAUAFTALE:

  • IT tjenesteyderen: NewTech IT.
  • IT Kunde(n): (“Kunde”)

3      Periodisk gennemgang

Denne aftale er gyldig fra den faktiske dato skitseret heri og er gyldig indtil videre. Denne aftale bør revideres mindst én gang pr. regnskabsår; men i stedet for udfærdigelse af ny Serviceniveau-aftale efter hver periode kan den nuværende aftale forbliver i kraft ved tilføjelser af version nr.

Account Manager ("dokumentets ejer") er ansvarlig for at lette regelmæssige vurderinger af dette dokument. Indholdet af dette dokument kan ændres efter behov, forudsat gensidig aftale er fremstillet af de primære interessenter og meddelt til alle berørte parter. Dokumentets ejer vil indarbejde alle efterfølgende revisioner og opnå gensidige aftaler / godkendelser som kræves.

Account Manager:    Kim Kulebjerg /NewTech IT 
Anmeldelse periode:   ½ årlig (6 måneder)
Tidligere anmeldelse dato:    
Dato for næste gennemsyn:    

4      Serviceaftale

De følgende detaljerede parametre er en betingelse for opfyldelse af denne aftale.

4.1 Service anvendelsesområde

Følgende ydelser er omfattet af denne aftale;

4.2 Kunde forpligtigelser

Kundens ansvar og/eller krav for opfyldelse af denne aftale omfatter:

  • Betaling for alle udgifter til service og support efter de gældende betalingsbetingelser.
  • Rimelig tilgængelighed i kunde repræsentant(er) ved løsning af en service relaterede hændelse eller efter anmodning.

4.3 NewTech IT´s forpligtigelser

NewTech IT´s ansvar og/eller krav for opfyldelse af denne aftale omfatter:

  • Opfylde svartider tilknyttet service relaterede hændelser.
  • Passende meddelelse til kunden for alle planlagte vedligeholdelser.

4.4 Service ændringer

Ændringer vedrørende tjenester og/eller ydelser omfatter:

  •      Ændringer til tjenester og/eller ydelser vil blive meddelt og dokumenteret for alle berørte parter.

5      Servicestyring

Effektiv support er et resultat af at opretholde en ensartet service. De følgende afsnit indeholder relevante oplysninger om tjenestetilgængelighed, overvågning af service og relaterede tjenester.

5.1 Tjenestetilgængelighed

Disponeringsparametrene specifikke for de tjenester, der er omfattet af denne aftale er som følger:

5.2 Serviceanmodninger

Til støtte for tjenester og ydelser, der er skitseret i denne aftale, vil NewTech It reagere på service relaterede hændelser og/eller anmodninger indsendt af kunden inden for de følgende tidsfrister:

  • 4 timer (i åbningstiden) for Her og nu support.
  • 6 timer (i åbningstiden) for spørgsmål, der er klassificeret som Kritisk indvirkning.
  • 6 timer (i åbningstiden) for spørgsmål klassificeret som Betydelig indvirkning.
  • 6 timer (i åbningstiden) for spørgsmål klassificeret som Moderat indvirkning.
  • 2 arbejdsdage (i åbningstiden) for spørgsmål klassificeret som Lav indvirkning.
Kritisk indvirkning

Betydelig indvirkning

Moderat indvirkning

Lav indvirkning

Væsentlig skade på virksomheden.Virksomhedens eksistens-grundlag er afhængig af at få afklaret it nedbruddet ASAP. Bruger kan ikke udføre deres normale arbejds-område. It nedbruddet berører potentielt -> 2 - 10 brugere. Bruger kan til dels ikke udføre deres normale arbejdsområde eller oplever store gener.It nedbruddet berører potentielt -> 2 - 10 brugere. Arbejdet påvirkes ikke. Få eller enkelte brugere oplever enkelte gener i deres daglige arbejde

Fjernsupport vil blive leveret på samme vilkår som ovennævnte tidsfrister afhængig af prioriteringen af anmodning om support.

6      Pris for Serviceaftalen og andre ydelser

Abonnement for Serviceaftale pr. år   DKK. 1.200,00
Support uden for almindelig åbningstid, lørdags tillæg indtil kl. 15:00, teknikker time +   DKK. 250,00
Support uden for almindelig åbningstid, lørdags tillæg efter kl. 15:00, teknikker time +   DKK. 350,00
Support uden for almindelig åbningstid, søndage og helligdage, teknikker time +   DKK. 500,00

 

Prisen reguleres en gang årligt den 1. januar.

Der faktureres når klip er opbrugt. Betalingsfristen er 8 dage fra fakturadato.

Alle priser er excl. Moms.

7      Klienter omfattet af Serviceaftalen.

Bruger Kontakt tlf E-mail
     
Producent model/Type Serienummer Modelnummer
     
Processor & System type RAM Operativsystem
     
Brugernavn Password
   

8      Godkendelse af Serviceaftale

Godkendelse Dato   For {virksomheden} / Xx Xx
    ______________________________________________________________
Stilling Mail Kontakt tlf.
 xxxx  Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  +45 xxxx xxxx

 

Godkendelse Dato   For NewTech IT / Kim Kulebjerg
 Odense den xx/xx-20XX   ______________________________________________________________
Stilling Mail Kontakt tlf.
 Account manager  Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  +45 xxxx xxxx

 

NewTech IT´s salgs & leverings-betingelser er gældende.